Assistent Begeleider Hoofdweg

Organisatie:
Ons Tweede Thuis
Locatie:
Hoofddorp
Uren per week
24-24

Wil jij iets
toevoegen aan een fijne oude dag voor mensen met een matige verstandelijke beperking? Zoek je een nieuwe baan voor 24 uur per week en ben
je werkzaam als assistent begeleider? Dan zoeken we jou op de Hoofdweg in Hoofddorp. 


Wat ga je doen?

Op woning C wonen 8 ouder
wordende bewoners. Zij hebben allen een matige verstandige beperking. Een
enkele bewoner maakt gebruik van een rolstoel of trippelstoel.  Je ondersteunt
in de basis bij de dagelijkse zorg, maaltijden, koffie momenten en huishoudelijke
taken. 

Als assistent begeleider werk je direct samen met de
begeleider en voert de vooraf opgestelde begeleidingsafspraken uit en
rapporteert in ons clientportaal Pluriform. We begeleiden de bewoners via de Triple C methodiek.

Doordeweeks gaan de bewoners naar het dagcentrum. Wie
dit niet meer (aan) kan, krijgt passende dagbesteding op de woning. ’s Avonds
en in het weekend maken zij graag een wandeling, spelen een spelletje of gaan
een rondje op de duofiets. 


Waar kom je te werken? 

Woon- en dagcentrum Hoofdweg biedt ondersteuning aan volwassenen met een matige tot ernstige verstandelijke en/of lichamelijke beperking die intensieve ondersteuning nodig hebben. De locatie is een veilige en overzichtelijke plek. Er is een groot aanbod van activiteiten met 24 uurszorg en ondersteuning. Wij hebben de beschikking over een eigen gymzaal, een mooie binnentuin om te voetballen of te fietsen en een pooltafel. Jij komt te werken op zowel wonen als dagbesteding. Je komt te werken in een dynamisch team, met collega’s die je graag op weg helpen en meenemen in ons prachtige vak. We zijn een ervaren team, met veel kennis.


Wie zijn wij?

Ons Tweede Thuis is een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel. Voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen en voor hun verwanten. Voor wonen, werken, re-integratie, dagbesteding, advies en hulp thuis. JIJ&IK is de slogan van Ons Tweede Thuis. Samen wordt er gewerkt aan een betekenisvol leven voor mensen met een beperking. Dit doen de medewerkers van Ons Tweede Thuis dicht bij mensen die de zorg nodig hebben en dicht bij de mensen om hen heen. Ons Tweede Thuis is een deel van de samenleving en draagt hier op verschillende manieren aan bij. 

Ons Tweede Thuis verleent zorg aan 3.000 cliënten met 2.500 medewerkers en 750 vrijwilligers. Er zijn 76 locaties die aangestuurd worden door ongeveer 40 locatiemanagers verdeeld over 3 regio’s.

Ons Tweede Thuis als werkgever

Bij Ons Tweede Thuis staat werkplezier hoog in het vaandel. Wij vinden het daarom belangrijk dat jij in een gezellig team werkt, waarin je helemaal jezelf kunt zijn. Alleen zó kun jij het beste uit jezelf halen. Ook is het voor ons van belang dat je jouw talenten én je positieve energie volledig in je baan kwijt kunt en dat je je horizon kunt verbreden als je daar behoefte aan hebt. In onze kennismaking willen we daarom vooral ook van jou horen: ‘Wat wil jij?’.

Als je bij ons komt werken, zorgen we voor een Warm Welkom. Je wordt gekoppeld aan een buddy die jou begeleidt bij het inwerken en waar je met jouw vragen terecht kunt. Daarnaast maak je kennis met de hele organisatie bij het JIJ&IK café. Jouw mening is belangrijk voor ons. We zijn heel nieuwsgierig naar jouw frisse blik en staan door onze ontwikkelingsgerichte houding altijd open voor verandering en verbetering van processen. Onze locaties zijn zelf-organiserend en er heerst een open en platte cultuur.

Wat bieden wij?

  • De functie is ingedeeld in schaal 35 van de CAO- Gehandicaptenzorg en bedraagt minimaal € 2.393,- en maximaal 3.360,- op basis van 36 uur per week;
  • Werk je onregelmatig, dan krijg je hier bovenop een onregelmatigheidtoeslag;
  • Het gaat om een functie van 24 uur per week;
  • Vakantietoeslag van 8% in mei en een vaste eindejaarsuitkering van 8,33% in december;
  • Een pensioen bij Zorg en Welzijn;
  • 144 vakantieuren per jaar, op basis van een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je 57 uur Balansverlof per jaar. Deze uren kun je inzetten als extra vakantie-uren, investeren in je persoonlijke ontwikkeling of sparen voor als je tijdelijk minder wil werken of een langere periode verlof op wil nemen.
  • Een grote organisatie, met veel expertise over de doelgroepen waarmee we werken. Dit betekent veel mogelijkheden voor doorontwikkeling.



Wie ben jij? 

Je bent spontaan, kunt goed met mensen met een beperking omgaan, hebt geen moeite met verschonen/eenvoudige verpleegkundige handelingen, kunt goed communiceren en vindt het prettig om deels alleen te werken en deels in een team. Je krijgt veel verantwoordelijkheid. Daarnaast durf je beslissingen te nemen.  Je hebt een afgeronde niveau 3 zorgopleiding.


Contactgegevens

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Mirriam Delmee locatiemanager 06 42052906. 

Overige

Het opvragen van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) maakt deel uit van onze procedure.

Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?

Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.

Ervaringsverhalen