Onze collega is verhuisd, we hebben per direct ruimte voor een leuke collega!
Heb jij ervaring in het begeleiden van cliënten met een lichte tot matige verstandelijke beperking en ben je van nature in staat om onverstoorbaar en positief samen met hen te werken aan een “goed leven”? Vindt je het leuk om op een klein team te werken en samen met je collega’s de organisatie en zorg zo goed mogelijk neer te zetten? Dan heeft onze locatie Fanny Blankers Koenlaan te Hoofddorp een mooie baan voor jou!
Wat ga je doen?
Je hebt een afwisselende functie waarbij je zowel groepsbegeleiding als appartementbegeleiding biedt. Het clientplan is het uitgangspunt in de begeleiding. Als assistent begeleider werk je naast de persoonlijk begeleider in de uitvoering van het clientplan en draagt daar je steentje aan bij. Je werkt zelfstandig je dienst op onregelmatige basis, vooral in de avonduren en draait ook mee in de slaapdiensten. Je geeft samen met je collega’s vorm aan een huiselijke, warme omgeving waar cliënten zich kunnen ontwikkelen en waarin zij niet overvraagd of ondervraagd worden.
Waar kom je te werken?
De Fanny Blankers Koenlaan biedt aan 9 cliënten appartementwonen en aan 6 jong-volwassen dames groepsbegeleiding. De voorziening staat aan de rand van het winkelcentrum Floriande. Samen met een collega zorg je voor de ondersteuning die onze cliënten dagelijks nodig hebben, en biedt hen een warm thuis. We vinden het belangrijk dat cliënten doen wat ze zelf kunnen en uitgedaagd worden om te leren, we werken daarbij samen in de Driehoek.
Wie zijn wij?
Ons Tweede Thuis is een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel. Voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen en voor hun verwanten. Voor wonen, werken, re-integratie, dagbesteding, advies en hulp thuis. JIJ&IK is de slogan van Ons Tweede Thuis. Samen wordt er gewerkt aan een betekenisvol leven voor mensen met een beperking. Dit doen de medewerkers van Ons Tweede Thuis dicht bij mensen die de zorg nodig hebben en dicht bij de mensen om hen heen. Ons Tweede Thuis is een deel van de samenleving en draagt hier op verschillende manieren aan bij.
Ons Tweede Thuis verleent zorg aan 3.000 cliënten met 2.500 medewerkers en 750 vrijwilligers. Er zijn 76 locaties die aangestuurd worden door ongeveer 40 locatiemanagers verdeeld over 3 regio’s.
Ons Tweede Thuis als werkgever
Bij Ons Tweede Thuis staat werkplezier hoog in het vaandel. Wij vinden het daarom belangrijk dat jij in een gezellig team werkt, waarin je helemaal jezelf kunt zijn. Alleen zó kun jij het beste uit jezelf halen. Ook is het voor ons van belang dat je jouw talenten én je positieve energie volledig in je baan kwijt kunt en dat je je horizon kunt verbreden als je daar behoefte aan hebt. In onze kennismaking willen we daarom vooral ook van jou horen: ‘Wat wil jij?’.
Als je bij ons komt werken, zorgen we voor een Warm Welkom. Jouw mening is belangrijk voor ons. We zijn heel nieuwsgierig naar jouw frisse blik en staan door onze ontwikkelingsgerichte houding altijd open voor verandering en verbetering van processen. Onze locaties zijn zelf-organiserend en er heerst een open en platte cultuur.
Wat bieden wij?
-
De functie is ingedeeld in schaal 35 van de CAO- Gehandicaptenzorg en bedraagt minimaal €2.393,- en maximaal €3.360,- o.b.v. een volledig dienstverband van 36 uur per week;
-
Een contract voor 24 tot 30 uur per week;
-
Werk je onregelmatig, dan krijg je hier bovenop een onregelmatigheidtoeslag;
-
Het aantal contracturen stemmen we in overleg af;
-
Vakantietoeslag van 8% in mei en een vaste eindejaarsuitkering van 8,33% in december;
-
Een pensioen bij Zorg en Welzijn;
-
144 vakantieuren per jaar, op basis van een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je 57 uur Balansverlof per jaar. Deze uren kun je inzetten als extra vakantie-uren, investeren in je persoonlijke ontwikkeling of sparen voor als je tijdelijk minder wil werken of een langere periode verlof op wil nemen.
-
Een grote organisatie, met veel expertise over de doelgroepen waarmee we werken. Dit betekent veel mogelijkheden voor doorontwikkeling
Wie ben jij?
-
Je hebt een afgeronde zorgopleiding; bijvoorbeeld MMZ3 of 4 en bij voorkeur ervaring.
-
Door jouw ervaring weet je hoe je moet handelen en daarmee straal je vertrouwen uit;
-
Je bent communicatief sterk, hebt relativeringsvermogen en gevoel voor humor.
-
Je bent ondernemend, zelfstandig maar ook een teamspeler.
Contactgegevens
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met: de medewerkers van de Fanny Blankers Koenlaan via 023-5610562 of via mail fbkoenlaan@onstweedethuis.nl of Locatiemanager Nel Rumkorf n.rumkorf@onstweedethuis.nl
Overige
Het opvragen van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) maakt deel uit van onze procedure.
Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?
Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.