Begeleider - Middelpolder

Organisatie:
Ons Tweede Thuis
Uren per week
32-32

Heb jij ervaring in het werken met mensen met een LVB? Heb je bovendien goede ideeën om meer verbinding te maken met de buurt? Kom dat ons team bij Lokaal 7 van Middelpolder, gevestigd in Amstelveen, versterken. We zijn we op zoek naar een gedreven persoonlijk begeleider voor 32 uur per week, verdeeld over 4 dagen.

Waar kom je te werken en wat ga je doen?

Je komt te werken bij Lokaal 7 waar facilitaire- en horecawerkzaamheden worden verricht. Onder andere ondersteun je bij het bereiden van lunches, koffie en thee, inkoop.  
 
Je ondersteunt en begeleidt onze medewerkers samen met je collega’s. Er wordt gewerkt aan de hand van het cliëntplan en evaluatie, waar je verantwoordelijk voor bent. Je coördineert de zorg rondom de medewerkers en bent het eerste aanspreekpunt in dit proces. Naast het begeleiden van medewerkers is verbinding met de buurt en het netwerk een groot onderdeel van jouw werk. Bij Lokaal 7 behoort interactie met verschillende groepen mensen (scholieren, collega’s van OTT) die scholing /trainingen volgen in het gebouw, waarvoor een goede planning noodzakelijk is. Je bent actief in het zoeken naar mogelijkheden en wil graag meedenken aan het opnieuw vormgeven van de groepen, werkzaamheden en trainingen voor onze medewerkers van Middelpolder. 

Middelpolder is een dynamische locatie en bestaat uit verschillende groepen met elk hun eigen karakter en doelstellingen. Bij de sommige groepen ligt de focus op werkhouding, ontwikkeling, het aanleren van nieuwe vaardigheden. Bij andere groepen ligt de aandacht bij het kijken naar mogelijkheden, het onderhouden van vaardigheden en het bieden van een zinvolle werkdag. Onze medewerkers hebben een lichte- tot matige verstandelijke beperking soms gepaard met autisme, psychische problematiek en hechting- en/of verslavingsproblematiek.  
 

Naast het werken op de groep wordt er ook veel gedaan aan participeren in de wijk en bij externe bedrijven, bijv. Lunchcafé P60. Er wordt samen met de medewerker gericht gekeken naar welke ontwikkelingsmogelijkheden en wensen er zijn, om door te groeien binnen of buiten Ons Tweede Thuis. Inzet van o.a. trainingen, huiswerkoefeningen, groeps- en individuele gesprekken zullen hier onderdeel van zijn. We willen de medewerker de toekomst geven waar hij of zij naar uitkijkt en het maximale eruit halen zonder de medewerker te onder- of overvragen. 

Dit vraagt dan ook een grote mate van flexibiliteit van jou als begeleider. Op deze manier bieden we alle medewerkers een fijne, passende werkplek waar men zich veilig, vertrouwd en gewaardeerd voelt, op eigen tempo zijn of haar werkzaamheden kan uitvoeren en met plezier naar het werk gaat. 

Wie zijn wij?

Ons Tweede Thuis is een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel. Voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen en voor hun verwanten. Voor wonen, werken, re-integratie, dagbesteding, advies en hulp thuis. JIJ&IK is de slogan van Ons Tweede Thuis. Samen wordt er gewerkt aan een betekenisvol leven voor mensen met een beperking. Dit doen de medewerkers van Ons Tweede Thuis dicht bij mensen die de zorg nodig hebben en dicht bij de mensen om hen heen. Ons Tweede Thuis is een deel van de samenleving en draagt hier op verschillende manieren aan bij. Deze bedrijfsfilm brengt, door de ogen van de cliënten hun wereld in beeld.

Ons Tweede Thuis verleent zorg aan 3.000 cliënten met 2.500 medewerkers en 750 vrijwilligers. Er zijn 76 locaties die aangestuurd worden door ongeveer 40 locatiemanagers verdeeld over 3 regio’s.

Ons Tweede Thuis als werkgever

Bij Ons Tweede Thuis staat werkplezier hoog in het vaandel. Wij vinden het daarom belangrijk dat jij in een gezellig team werkt, waarin je helemaal jezelf kunt zijn. Alleen zó kun jij het beste uit jezelf halen. Ook is het voor ons van belang dat je jouw talenten én je positieve energie volledig in je baan kwijt kunt en dat je je horizon kunt verbreden als je daar behoefte aan hebt. In onze kennismaking willen we daarom vooral ook van jou horen: ‘Wat wil jij?’.

Als je bij ons komt werken, zorgen we voor een Warm Welkom. Jouw mening is belangrijk voor ons. We zijn heel nieuwsgierig naar jouw frisse blik en staan door onze ontwikkelingsgerichte houding altijd open voor verandering en verbetering van processen. Onze locaties zijn zelf-organiserend en er heerst een open en platte cultuur.

Wat bieden wij?

  • De functie is ingedeeld in schaal 40 van de CAO- Gehandicaptenzorg. Wij bieden een contract tussen de 24 en 36 uur met een bruto maandsalaris van minimaal € 2.727- en maximaal €3.678,- o.b.v. een volledig dienstverband van 36 uur per week;

  • Werk je onregelmatig, dan krijg je hier bovenop een onregelmatigheidtoeslag;

  • Het aantal contracturen stemmen we in overleg af;

  • Vakantietoeslag van 8% in mei en een vaste eindejaarsuitkering van 8,33% in december;

  • Een pensioen bij Zorg en Welzijn;

  • 144 vakantie uren per jaar, op basis van een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je 57 uur Balansverlof per jaar. Deze uren kun je inzetten als extra vakantie-uren, investeren in je persoonlijke ontwikkeling of sparen voor als je tijdelijk minder wil werken of een langere periode verlof op wil nemen;

  • Een zachte landing in de organisatie en veel aandacht voor het inwerken, via het Warm Welkom-programma;

  • Een grote organisatie, met veel expertise over de doelgroepen waarmee we werken. Dit betekent veel mogelijkheden voor doorontwikkeling.



Wie ben jij? 

  • Als persoonlijk begeleider heb je een relevante opleiding op MBO (bijvoorbeeld MMZ 4) of HBO- niveau (bijvoorbeeld Social Work) afgerond; 

  • Je bent flexibel, gedreven en hebt de kwaliteiten om samen met je collega's vorm te geven aan zelforganisatie en staat stevig in je schoenen; 

  • Je bent in staat een prettige sfeer te creëren waarin onze medewerkers zich veilig voelen en zich optimaal kunnen ontwikkelen en vaardigheden kunnen behouden en hebt een gezonde dosis humor; 

  • Je beschikt over relevante kennis en werkervaring met medewerkers met een lichte- tot matige verstandelijke beperking, bij voorkeur op het gebied van autisme en psychiatrische problematiek; 

  • Jouw begeleidingsstijl past bij een werk- /dagcentrum en je kunt uit de voeten met humor op de werkvloer. Je bent geduldig, beschikt over relativeringsvermogen en denkt pro- actief. Daarnaast ben je stressbestendig en leergierig. 

  • Uitzicht op een vaste aanstelling binnen stichting Ons Tweede Thuis.  

Contactgegevens

Voor meer informatie kun je bellen met Marjolein Blanken of Nicole Klaassen via 020-4061010

Overige

Het opvragen van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) maakt deel uit van onze procedure.

Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?

Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.

Ervaringsverhalen