Ben jij een verbindende manager met een toekomstvisie op de gehandicaptenzorg en veranderkundige kwaliteiten? Op locatie Ringvaart in Hoofddorp zoeken wij een locatiemanager!
Wat ga je doen?
Locatie Ringvaart is een belangrijke dagbestedingslocatie binnen Ons Tweede Thuis. Er hebben 60 mensen met een intensieve zorgvraag dagbesteding en er werken ongeveer 30 medewerkers. De locatie kent een lange geschiedenis en heeft een nauwe samenwerking met de Kaj Munkweg (woonlocatie om de hoek waar ook een kleine dagbestedingsplek is ontwikkeld). Het gebouw is aan vervanging toe. Het zal worden gesloopt en er zal nieuwbouw komen. Dit project is een belangrijk onderdeel van het werk van de locatiemanager. De plannen hiervoor moeten nog worden gemaakt, samen met medewerkers en verwanten, vanuit de nieuwe visie op dagbesteding. Daarnaast zal er een plan gemaakt moeten worden voor de overbrugging van de bouwperiode.
Wij geloven dat we dagbesteding voor mensen met een beperking meer in de samenleving kunnen vormgeven en meer in relatie met anderen kunnen invullen. Een bijdrage leveren aan de maatschappij, deelnemen aan de maatschappij, van waarde zijn in de maatschappij. We doen het samen. Deze visie op dagbesteding zal vertaald moeten worden naar de locatie en de dienstverlening van de Ringvaart. Momenteel doet de Ringvaart ook mee aan Lab 2030 van de VGN om te kijken naar nieuwe vormen voor dagbesteding voor mensen met een beperking.
Je bent als locatiemanager integraal verantwoordelijk voor de dienstverlening en werkt hierbij nauw samen met de gedragsdeskundige. Je hebt de ambitie om samen met de teams, verwanten en de gedragsdeskundige de methodische begeleiding aan de cliënten verder te ontwikkelen en stimuleert het gezamenlijk dragen van verantwoordelijkheid met cliënten en verwanten. Je rapporteert aan de regiomanager.
Wie zijn wij?
Ons Tweede Thuis is een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel. Voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen en voor hun verwanten. Voor wonen, werken, re-integratie, dagbesteding, advies en hulp thuis. JIJ&IK is de slogan van Ons Tweede Thuis. Samen wordt er gewerkt aan een betekenisvol leven voor mensen met een beperking. Dit doen de medewerkers van Ons Tweede Thuis dicht bij mensen die de zorg nodig hebben en dicht bij de mensen om hen heen. Ons Tweede Thuis is een deel van de samenleving en draagt hier op verschillende manieren aan bij.
Ons Tweede Thuis verleent zorg aan 3.000 cliënten met 2.500 medewerkers en 750 vrijwilligers. Er zijn 76 locaties die aangestuurd worden door ongeveer 40 locatiemanagers verdeeld over 3 regio’s.
Ons Tweede Thuis als werkgever
Bij Ons Tweede Thuis staat werkplezier hoog in het vaandel. Wij vinden het daarom belangrijk dat jij in een gezellig team werkt, waarin je helemaal jezelf kunt zijn. Alleen zó kun jij het beste uit jezelf halen. Ook is het voor ons van belang dat je jouw talenten én je positieve energie volledig in je baan kwijt kunt en dat je je horizon kunt verbreden als je daar behoefte aan hebt. In onze kennismaking willen we daarom vooral ook van jou horen: ‘Wat wil jij?’.
Wat bieden wij?
- De functie is ingedeeld in schaal 65 van de CAO- Gehandicaptenzorg en bedraagt minimaal € 4.269,- en maximaal € 6.446,- op basis van 36 uur per week;
- Het gaat om een functie van 28-36 uur per week;
- Mogelijkheid tot interne scholing;
- Vakantietoeslag van 8% in mei en een vaste eindejaarsuitkering van 8,33% in december;
- Een pensioen bij Zorg en Welzijn;
- 144 vakantieuren per jaar, op basis van een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je 57 uur Balansverlof per jaar. Deze uren kun je inzetten als extra vakantie-uren, investeren in je persoonlijke ontwikkeling of sparen voor als je tijdelijk minder wil werken of een langere periode verlof op wil nemen;
- Een grote organisatie, met veel expertise over de doelgroepen waarmee we werken. Dit betekent veel mogelijkheden voor doorontwikkeling.
Wie ben jij?
Als locatiemanager ben jij iemand die bij voorkeur naast de medewerkers staat. Jij kunt verbinden maar weet ook wanneer je zakelijk moet optreden. Verder heb je:
- Minimaal een voor de functie relevante afgeronde hbo-opleiding;
- Bij voorkeur aangevuld met een (post) hbo-management- en/of coachingsopleiding;
- Minimaal 5 jaar relevante leidinggevende ervaring, bij voorkeur in de (intensieve) langdurige zorg;
- Je hebt bewezen ervaring met verbouw/nieuwbouwprojecten, waarbij het bouwen vanuit een maatschappelijke visie een pré is.
- Je hebt bewezen ervaring met netwerken en het samenwerken met bedrijven.
- Je bent laagdrempelig benaderbaar, kan goed communiceren en bent transparant in handelen (“je zegt wat je doet en doet wat je zegt”);
- Je bent sensitief, verbindend en warm;
- Je bent zelfstandig, daadkrachtig en ondernemend ingesteld en weet ook grenzen te stellen en duidelijkheid te geven (waar nodig);
- Positieve ervaring met duaal management en interdisciplinair samenwerken is een pré.
Contactgegevens
Nieuwsgierig geworden en eerst nog iets meer weten? Neem dan contact op met Anke Valent (regiomanager) via a.valent@onstweedethuis.nl of 06-83616034.
Overige
Het opvragen van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) maakt deel uit van onze procedure. Een assessment zal onderdeel van de selectieprocedure zijn. De gesprekken zullen in november plaatsvinden.
Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?
Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.