Locatiemanager Ons Tweede Thuis - Westwijk

Organisatie:
Ons Tweede Thuis
Locatie:
Amstelveen
Uren per week
32-32

Ons Tweede Thuis, regio Amstelland, is op zoek een startende locatiemanager voor locatie Westwijk. Ben jij coachend en verbindend als manager? Dan zoeken wij jou!

Wat ga je doen?

Je bent als startende locatiemanager integraal verantwoordelijk voor meerdere woon- en/of dagbestedingslocaties en daarmee voor de zorg voor onze cliënten. Je leidt, begeleidt en faciliteert, samen met je collega locatiemanager, de behandelaren, je teams om onze cliënten een goed leven te bieden.

Je werkt vanuit de visie van Ons Tweede Thuis. Samen met je teams geef je vorm aan deze koers en vertaal je dat naar de locaties. Daarin laten jullie je inspireren door het strategisch beleid. Je waakt hierbij voor een goede balans tussen de zorgcomplexiteit van de cliënten en de uitgaven en inkomsten.

Op de locaties zijn de teams in grote mate zelf organiserend. De teamleden zijn sterk betrokken bij besluiten en uitvoering op alle niveaus (tactisch, praktisch en strategisch). Vanuit betrokkenheid en lef zetten ze de zorg flexibel neer zodat deze steeds zo goed mogelijk aansluit op de behoefte van de cliënt. Ze maken gebruik van de ruimte die wordt geboden en komen met eigen ideeën. Je zorgt er daarbij voor dat er binnen de teams een goede samenwerking is en een open leerklimaat, waarin medewerkers fouten mogen maken en van elkaar kunnen en mogen leren en elkaar scherp houden. Als locatiemanager faciliteer je de teams hierin maar stap je ook naar voren als er knopen moeten worden doorgehakt.

Waar kom je te werken?

Je wordt, samen met je twee collega locatiemanagers, verantwoordelijk voor de locatie Westwijk. Op woon- en dagcentrum Westwijk in Amstelveen is een voorziening waar mensen met een verstandelijke beperking wonen. Het wooncentrum bestaat uit twee gebouwen met in totaal acht woningen. Daarnaast zijn er nog appartementen waar 11 mensen, onder begeleiding, zelfstandig wonen. Het dagcentrum bestaat uit zeven groepen waar tussen de acht en twaalf cliënten per groep dagbesteding krijgen. Wij vormen gezamenlijk een intramurale voorziening.

Wie zijn wij?

Ons Tweede Thuis is een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel. Wij zijn er voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen en voor hun verwanten. We bieden wonen, werken, re-integratie, dagbesteding, advies en hulp thuis. Hoe wij dat doen, en wat dat voor onze cliënten betekent, zie je in in onze film. JIJ&IK is de slogan van Ons Tweede Thuis. JIJ&IK: samen werken we aan een betekenisvol leven voor mensen met een beperking. Dit doen we dicht bij mensen die de zorg nodig hebben en dicht bij de mensen om hen heen. We staan midden in de samenleving en we geloven dat iedereen hier op zijn eigen manier een bijdrage aan kan leveren.

Ons Tweede Thuis verleent zorg aan 2.000 cliënten met 2.500 medewerkers en 750 vrijwilligers. Er zijn ongeveer 90 locaties die aangestuurd worden door 42 locatiemanagers verdeeld over 3 regio’s.

Ons Tweede Thuis als werkgever

Bij Ons Tweede Thuis staat werkplezier hoog in het vaandel. Wij vinden het daarom belangrijk dat jij in een gezellig team werkt, waarin je helemaal jezelf kunt zijn. Alleen zó kun jij het beste uit jezelf halen. Ook is het voor ons van belang dat je jouw talenten én je positieve energie volledig in je baan kwijt kunt en dat je je horizon kunt verbreden als je daar behoefte aan hebt. In onze kennismaking willen we daarom vooral ook van jou horen: ‘Wat wil jij?’.

Als je bij ons komt werken, zorgen we voor een Warm Welkom. Je wordt gekoppeld aan een buddy die jou begeleidt bij het inwerken en waar je met jouw vragen terecht kunt. Daarnaast maak je kennis met de hele organisatie bij het JIJ&IK café. Jouw mening is belangrijk voor ons. We zijn heel nieuwsgierig naar jouw frisse blik en staan door onze ontwikkelingsgerichte houding altijd open voor verandering en verbetering van processen. Onze locaties zijn zelf-organiserend en er heerst een open en platte cultuur.

Wat wij bieden

  • Inschaling zal plaatsvinden op basis van ervaring aangezien het gaat om een startende rol;
  • Het gaat om een functie van 32 uur per week;
  • Het gaat om een jaarcontract van minimaal 28 uur, met de mogelijkheid tot verlenging.
  • Vakantietoeslag van 8% in mei en een vaste eindejaarsuitkering van 8,33% in december;
  • Een pensioen bij Zorg en Welzijn;
  • 144 vakantieuren per jaar, op basis van een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je 57 uur Balansverlof per jaar. Deze uren kun je inzetten als extra vakantie-uren, investeren in je persoonlijke ontwikkeling of sparen voor als je tijdelijk minder wil werken of een langere periode verlof op wil nemen.
  • Een grote organisatie, met veel expertise over de doelgroepen waarmee we werken. Dit betekent veel mogelijkheden voor doorontwikkeling.



Wie ben jij?

  • Jij bent als persoon daadkrachtig, vernieuwend en ondernemend. Jouw leiderschapsstijl kenmerkt zich als coachend leidinggeven en je durft het team veel vrijheid en vertrouwen te geven om eigen besluiten te nemen die passen bij dagelijkse situatie. Je bent sterk in je communicatie, energiek en beschikt over gevoel voor humor. Je denkt 'out of the box' en in mogelijkheden, gaat uitdagingen niet uit de weg en durft risico's te nemen.
  • Als locatiemanager ben jij iemand die naast de werknemer staat. Jij kunt verbinden maar weet ook wanneer je zakelijk moet optreden. Een open en transparante houding is heel belangrijk.

Verder heb je:

  • Minimaal een voor de functie relevante afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur aangevuld met een (post) HBO management en/of coachingsopleiding;
  • Ervaring in een vergelijkbare functie in dienstverlenende organisaties: managen op tactisch/operationeel niveau, kennis van en inzicht in integrale bedrijfsvoering;
  • Affiniteit met en kennis van de doelgroep;
  • Ervaring met organisatieveranderingen, bij voorkeur met zelforganiserende teams.

Contactgegevens

Voor meer informatie kun je terecht bij Jacobien van Rijn, locatiemanager Westwijk via 020-5470297/06-23333036 of j.v.rijn@onstweedethuis.nl. Interne kandidaten krijgen bij geschiktheid de voorkeur.

Overige

Het opvragen van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) maakt deel uit van onze procedure.

Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?

Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.

Ervaringsverhalen