-
Ben jij de daadkrachtige, betrouwbare en flexibele collega die we zoeken? Word jij blij van de brede glimlach van cliënten? Wil jij écht iets toevoegen in het dagelijkse leven van cliënten met een lichte verstandelijke beperking met gedragsproblematiek en/of psychiatrisch beeld? Dan ben jij de collega die we zoeken als begeleider voor onze locatie Veldzicht in Nieuw-Vennep.
Wat ga je doen?
Als begeleider ben je naast de dagelijkse begeleiding ook verantwoordelijk voor het maken van cliëntplannen, coördineer je de zorg rondom de cliënten en je houdt contact met het netwerk van de cliënten. Veldzicht is een woonlocatie waar wij ook dagbesteding bieden. Je werkt daarom in wisseldiensten en zowel op de woonlocatie als op de dagbesteding. In de begeleiding van de cliënten is een persoonsgerichte werkwijze vanzelfsprekend, maar naast begeleiding zal je ook lichte ADL taken uitvoeren. De vacature is 24 tot 36 uur per week in onregelmatig dienstverband (ook slaapdiensten).
Waar kom je te werken?
Op Veldzicht is 24 uur per dag begeleiding aanwezig: ’s nachts in de vorm van een slaapdienst t.b.v. de appartementen en een wakende nachtdienst t.b.v. de groepswoningen. Ons team bestaat verder uit een gedragsdeskundige, arts VG, ergotherapeut, fysiotherapeut, muziektherapeut en een locatiemanager. Maar ook zijn ouders en andere familieleden en vrienden van onze cliënten betrokken en zijn er vrijwilligers actief op Veldzicht. Veldzicht heeft in totaal 6 woningen waarvan 2 met doelgroep EMB en 4 met doelgroep LVB+. Deze vacature gaat specifiek over de 4 woningen met LVB+ en hierbij kun je denken aan cliënten met een licht verstandelijke beperking en excessieve gedragsproblematiek.
Wie zijn wij?
Ons Tweede Thuis is een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking, autisme of niet-aangeboren hersenletsel. Voor kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen en voor hun verwanten. Voor wonen, werken, re-integratie, dagbesteding, advies en hulp thuis. JIJ&IK is de slogan van Ons Tweede Thuis. Samen wordt er gewerkt aan een betekenisvol leven voor mensen met een beperking. Dit doen de medewerkers van Ons Tweede Thuis dicht bij mensen die de zorg nodig hebben en dicht bij de mensen om hen heen. Ons Tweede Thuis is een deel van de samenleving en draagt hier op verschillende manieren aan bij.
Ons Tweede Thuis verleent zorg aan 3.000 cliënten met 2.500 medewerkers en 750 vrijwilligers. Er zijn 76 locaties die aangestuurd worden door ongeveer 40 locatiemanagers verdeeld over 3 regio’s.
Ons Tweede Thuis als werkgever
Bij Ons Tweede Thuis staat werkplezier hoog in het vaandel. Wij vinden het daarom belangrijk dat jij in een gezellig team werkt, waarin je helemaal jezelf kunt zijn. Alleen zó kun jij het beste uit jezelf halen. Ook is het voor ons van belang dat je jouw talenten én je positieve energie volledig in je baan kwijt kunt en dat je je horizon kunt verbreden als je daar behoefte aan hebt. In onze kennismaking willen we daarom vooral ook van jou horen: ‘Wat wil jij?’.
Als je bij ons komt werken, zorgen we voor een Warm Welkom. Jouw mening is belangrijk voor ons. We zijn heel nieuwsgierig naar jouw frisse blik en staan door onze ontwikkelingsgerichte houding altijd open voor verandering en verbetering van processen.
Wat bieden wij?
- De functie is ingedeeld in schaal 40 van de CAO- Gehandicaptenzorg. Wij bieden een contract tussen de 24 en 36 uur met een bruto maandsalaris van minimaal € 2672 en maximaal €3606 (o.b.v. een volledig dienstverband van 36 uur per week);
- Werktijden van 07:00-15:00 (ochtenddienst), 15:00-23:00 (middagdienst) en 23:00-07:00 (nachtdienst);
- Werk je onregelmatig, dan krijg je ook nog onregelmatigheidtoeslag hierboven op;
- Vakantietoeslag van 8% in mei en een vaste eindejaarsuitkering van 8,33% in december;
- Een pensioen bij Zorg en Welzijn;
- 144 vakantie-uren per jaar, op basis van een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je 57 uur Balansverlof per jaar. Deze uren kun je inzetten als extra vakantie-uren, investeren in je persoonlijke ontwikkeling of sparen voor als je tijdelijk minder wil werken of een langere periode verlof op wil nemen;
- Een grote organisatie, met veel expertise over de doelgroepen waarmee we werken. Dit betekent veel mogelijkheden voor doorontwikkeling.
Wie ben jij?
- Voor de functie van begeleider is een relevante zorg opleiding op minimaal niveau 4 vereist;
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring binnen de zorg (met autisme is een pré);
- Je bezit de talenten geduld, zelfstandigheid en daadkracht;
- Je bent iemand die de uitdaging ziet om met de LVB+ doelgroep te werken;
- Je kunt omgaan met gedragsproblematiek en staat stevig in je schoenen;
- Je hebt ook zeker een warme kant, het is belangrijk dat je de bewoners gerust kunt stellen;
- Je hebt lef en durft veranderingen aan en je kan goed samen werken in een teamverband;
- Je vindt het leuk om bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van het team. Verder vind je werken in wisseldiensten geen probleem.
Contactgegevens
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met locatiemanager Carla de Ruiter via c.deruiter@onstweedethuis.nl of 06-57419291
Overige informatie
Het opvragen van een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) maakt deel uit van onze procedure.
Wil je een verschil maken voor mensen met een beperking?
Solliciteren naar deze vacature? Vertel waarom jij geïnteresseerd bent in deze vacature en waarom jij geschikt zou zijn hiervoor. Vergeet niet je CV ook mee te sturen.